Werkwijze - ko-libris.nl
50794
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-50794,cabin-core-1.1,select-theme-ver-3.4,ajax_fade,page_not_loaded,,smooth_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-7.5,vc_responsive
 

Werkwijze

Wachttijd
Op dit moment heb ik geen ruimte voor nieuwe aanmeldingen.

Aanmelding
Aanmelding kan telefonisch of via het aanmeldformulier. Na aanmelding zal ik telefonisch contact opnemen om kort kennis te maken en te kijken of de hulpvraag aansluit bij wat ik kan bieden. Ook zal ik eventuele praktische vragen over een behandeltraject beantwoorden. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Intakeprocedure
Tijdens de intakefase, bestaand uit een aantal gesprekken, wordt stilgestaan bij  klachten, achtergrond en levensloop. Ook wordt er stilgestaan bij hulpvraag en verwachtingen ten aanzien van de therapie. Soms is er aanvullende diagnostiek nodig, bijvoorbeeld middels vragenlijsten.

 

Belangrijk om mee te nemen naar de eerste afspraak:

  • De verwijsbrief van de huisarts
  • Uw zorgverzekeringspas
  • Een geldig identiteitsbewijs

 

De intakefase wordt afgerond met een adviesgesprek waarin we stilstaan bij de (voorlopige) DSM-V diagnose, behandelvoorstel en behandeldoelen. Hierbij kan het zijn dat we tot de conclusie komen dat een behandeling elders beter aansluit. In dat geval worden de mogelijkheden daarvoor besproken en wordt er meegedacht over een geschikte doorverwijzing.

Behandelprocedure
Bij consensus over het behandelplan tekenen we een behandelovereenkomst. Een behandelplan wordt jaarlijks geëvalueerd. Bij kortere trajecten zal dit doorgaans eerder gebeuren. Op verzoek van een cliënt kan het behandelplan altijd eerder en/of vaker worden geëvalueerd.

Behandelgesprekken vinden over het algemeen face to face plaats. Soms kan het zijn dat een afspraak niet live kan plaatsvinden. Er kan dan gebruik worden gemaakt van veilig beeldbellen middels WeSeedo.

Kwaliteit&Klacht

Als psychotherapeut houd ik mij aan de beroepscode voor psychotherapeuten BIG Beroepscode NVP. De praktijk beschikt over een Privacystatement in het kader van de algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Ook beschikt de praktijk over een kwaliteitsstatuut.

Bij klachten over mij/mijn werk, ga ik het liefst zelf het gesprek aan. Blijft de klacht ondanks overleg bestaan, dan kan de klacht worden ingediend bij de klachtenfunctionaris van de LVVP. Zie voor meer informatie Klachtenregeling LVVP.

Waarneming&Crisis

Bij afwezigheid wordt er, afhankelijk van duur en vraag, door mij een tijdelijke vervanger geregeld.
In geval van een crisissituatie, buiten kantooruren of in het weekend, kan er contact worden opgenomen met de huisarts of de huisartsenpost.

Afsluiting
Het beëindigen van een psychotherapie gaat altijd in samenspraak. Als de behandeling wordt beëindigd zal ik de verwijzer hierover informeren, tenzij hier geen toestemming voor is gegeven.

Deze website maakt gebruik van cookies. Door deze site te blijven gebruiken, accepteert u ons gebruik van cookies.